Мини продукт при поръчка | Индивидуална онлайн консултация | Безплатна доставка над 100лв.
Aesthetic Pharma
0


Най-доброто от Статии за нас
23/3/2023

Защо пазаруването Cruelty Free има значение




Ако сте запознати със Aesthetic Pharma, вероятно знаете, че да бъдем социално отговорна марка е много важно за нас. Част от този ангажимент е доставянето на страхотни продукти, които са едновременно веган и винаги cruelty free. По-голямата част от продуктите на предлаганите от нас марки са 100% веган. Това означава, че са използвани минимално количество, и то само в някои продукти, животински производни съставки като ланолин, коластра и пчелен восък.
 
Поради тази причина искахме да обсъдим какво означава да бъдеш cruelty free, историята на тестовете върху животни и как потребителите могат да повлияят, за да помогнат на животните, подложени на тези тестове.

Cruelty free е един от онези термини, които се използват доста, но не са добре дефинирани. Повечето хора вероятно приемат, че ако даден продукт е наречен „cruelty free“, това означава, че не са провеждани тестове върху животни за производството му. Но истината е, че всъщност няма регулация относно термина в САЩ, Канада или Европа!  Следователно дефиницията за това какво прави даден продукт cruelty free може да варира в зависимост от това кой използва този термин. Козметичните марки обикновено твърдят, че са „cruelty free“, което означава, че не са провеждали никакви тестове върху животни върху крайния продукт, но това не означава, че тестването не е извършено върху конкретна съставка или марката не е наела външна компания за извършване на тестове върху животни.
 
Сега нека се потопим в историята! Днес виждаме тестовете върху животни за козметика като жестоки и ненужни, но те започнаха с добри намерения като начин за защита на хората от опасни козметични продукти. През 1938 г. Агенцията за храните, лекарствата и козметиката на Съединените щати създава закон и изисква компаниите за красота да докажат, че техните продукти са безопасни. За да докажат това компаниите започнаха да тестват продукти върху животни.

Първият от тези тестове е записан през 40-те години на миналия век и е известен като теста Draize. Това включва прилагане на въпросната съставка в очите на животно в съзнание, обикновено заек. Веществото обикновено остава в окото на заека в продължение на 14 дни, след което очите на животното се оценяват за дразнене или други лоши ефекти като предсказател за това как веществото би могло да засегне хората. Често тези тестове имаха неблагоприятни ефекти върху животните и трябваше да бъдат евтаназирани. Едва през 80-те години на миналия век компаниите за красота започнаха да преустановяват провеждането на тестове върху животни. 

Две години след създаването на Коалицията за потребителска информация за козметиката през 1996 г., Обединеното кралство забрани всички тестове върху животни. През 2000-та година други страни като Израел, САЩ, Бразилия, Русия и др. последваха примера, като или забраниха продажбата на марки, които активно практикуват тестове върху животни, или забраниха тестовете върху животни като цяло. Но дори и с целия този напредък, в 4 от всеки 5 държави все още е законно да се използват животни в тестове за токсичност на козметични продукти и съставки. Със сигурност има още дълъг път, но образованието и ангажиментът да предоставяме продукти без жестокост е нашият принос към промяната.

Вероятно се чудите какво можете да направите, за да помогнете. Има няколко различни начина да окажете влияние, можете да не допускате тествани върху животни марки и продукти в пазарската си количка! Тъй като все повече и повече потребители се обръщат към етични cruelty free марки, това принуждава по-големите компании да обърнат внимание и ги насърчава да подобрят практиките си. Потребителите притежават покупателната способност и решават кои марки искат да подкрепят. Колкото повече хора изискват cruelty free продукти, толкова повече марки ще трябва да изпълнят това обещание. Подкрепяйки cruelty free марки те ще имат възможност да бъдат представени на повече места и ще станат по-достъпни за потребителите. 









Абонирайте се за нашия бюлетин и получете промокод за -10% отстъпка


При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате "сайта ОРС"
2024 All rights reserved | Aesthetic Pharma е запазена търговска марка на PodoCare Ltd.