Напиши ревю и спечели Кошница
Aesthetic Pharma

Правилна грижа за краката при диабет



Диабетът е хронично заболяване, при което панкреасът не произвежда достатъчно инсулин и/или е нарушено действието на инсулина (инсулинова резистентност). Тези нарушения водят до повишаване на кръвната захар (хипергликемия). Естествената бариера на кожата при диабетици често е отслабена и разбира се, това важи и за краката. Нараняванията или инфекциите често зарастват и се възстановяват по-бавно и грижата за краката трябва да бъде адекватна и навременна. Профилактиката е изключително важна!

Калусът (мазол, удебелен, втвърден участък на кожата) трябва да се отстранява внимателно само с пемза, ноктите трябва да се пилят, а не да не се режат, тъй като съществува риск от нараняване. В най-добрия случай това се прави редовно от специалист.

Гъбичната инфекция на ноктите представлява особена опасност за диабетиците, ако имат така наречения синдром на диабетното стъпало. Трябва да се прави разлика между диабетно увреждане на нервите (полиневропатия) на стъпалото, което може да доведе до безболезнени язви под налягане, и увреждане на кръвоносните съдове на крака, което може да доведе до нарушения на кръвообращението и забавено зарастване на раната до смърт на тъканни части (некроза). В много случаи едновременно са налице увреждане на диабетния нерв, нарушения на кръвообращението и инфекции.

"Гъбичните инфекции на ноктите често проправят пътя за опасни бактериални вторични инфекции, тъй като гъбичките могат да проникнат в кожата по-лесно от бактериите. След като кожата е повредена, бактериите лесно се справят с нея. Гъбичната инфекция на ноктите може да предизвика цяла вълна от инфекции“, казва експертът-подолог Анке Нидерау (автор на „Голяма книга на заболяванията по ноктите“). В случай на гъбична инфекция, активната съставка от микроводорасли Spiralin® подпомага естествената защита срещу вируси и гъбички. (За продукти съдържащи Spiralin® виж тук)

Защо тези стъпки, които ще ви покажем са толкова важни? При диабет, нервите могат да бъдат увредени и по този начин чувствителността към болка намалява, т.е. засегнатите забелязват наранявания или изгаряния твърде късно. Точките на натиск и мазолите в обувката или нараняванията на краката не се усещат навреме. В случай на увреждане на нервите, причинено от диабет, допълнително усложнение е, че функцията на потните жлези понякога се нарушава. Без изпотяване на краката може да настъпи прегряване и кожата да изсъхне или да се напука. Това също създава податливост към наранявания или гъбични инфекции - причината е в намалената естествена имунна защита.

И така, какво може да се направи за укрепване на функциите на кожата?

Простата ежедневна грижа може да предотврати сериозни проблеми. Според Националния здравен институт на САЩ, ежедневното следване на долуизброените стъпки, може да Ви предпази от усложнения, свързани с диабета:

1. Проверявайте краката си всеки ден

Можете да имате проблеми със стъпалата, за които не знаете. Проверявайте се за рани, порязвания, зачервявания, подуване, инфектиране на ноктите. Проверката на краката трябва да стане част от Вашите ежедневни рутинни дейности. Ако Ви е трудно да се наведете и да видите краката си, използвайте огледало или помолете член на семейството да Ви помогне.

Важно напомняне: В случай на порязване, рана, ожулване, мазоли, напукана кожа и т.н., се консултирайте със специалист по терапевтичен педикюр или лекар.

2. Мийте краката си всеки ден в топла, НЕ ГОРЕЩА, вода

Не киснете краката си във вода, защото кожата им ще се изсуши. Преди баня опитайте водата, за да сте сигурни, че не е много топла. Използвайте термометър (до 37oС) или лакътя си. Подсушавайте добре краката си. Непременно изсушавайте и между пръстите на краката.

3. Пазете кожата си гладка и мека

Нанасяйте тънък слой лосион или крем отгоре и отдолу на стъпалата. Стъпалата и подбедриците могат да се третират с овлажняващи и подхранващи продукти (включително съдържащи съставки като урея и глицерин).

4. Носете винаги обувки и чорапи

Не ходете на бос крак, дори и вкъщи. Много лесно можете да стъпите на нещо и да нараните крака си. Винаги носете безшевни къси или дълги чорапи, за да избегнете влагата, пришки и разранявания. Непременно избирайте безшевни чорапи, изработени от материали, които отблъскват влагата, не се впиват в крака и го предпазват от натъртване. Чорапи отестествени материи помагат краката ви да останат сухи. Винаги проверявайте вътрешността на обувките си, преди да ги обуете. Уверете се, че хастарът е гладък и в обувките няма чужди тела, като например песъчинки.

5. Носете обувки, които са ви точно по мярка и предпазват краката ви

6. Пазете краката си от топло и студено


На плажа и на горещи повърхности винаги носете обувки. Слънцето не трябва да нагрява пряко горната част на стъпалата ви. Дръжте краката си далече от радиатори или открит огън. НЕ използвайте бутилки или възглавнички с гореща вода, за да затоплите краката си. Ако краката ви са студени, през нощта носете безшевни чорапи. През зимата носете боти с подплата. Избирайте чорапите си внимателно. Не носете чорапи с шевове или с негладки повърхности. Избирайте меки чорапи, за да предпазите краката си и за комфорт при ходене. В студено време често проверявайте краката си, за да ги поддържате топли и да ги предпазите от измръзване.

7. Не ограничавайте кръвообращението в краката си

Когато сте седнали, качвайте краката си нависоко. Раздвижвайте пръстите на краката си за по 5 минути, от 2 до 5 пъти на ден. Раздвижвайте краката от глезените надолу, с кръгови движения – нагоре, надолу и встрани, за да подобрите кръвообращението в краката и стъпалата.

  • НЕ кръстосвайте краката си за дълги периоди от време.
  • НЕ носете тесни чорапи, еластични и гумени ленти, ластици, жартиери, които да пристягат краката.
  • НЕ носете на краката си нищо, което да ги ограничава. Обувки и чорапи, които спират циркулацията, като ластици, не трябва да се носят от диабетици.

8. Бъдете по-активни

Добри за упражнения и леки за стъпалата са ходенето, танцуването, плуването и карането на колело. Винаги предвиждайте кратко време за затопляне или охлаждане. Носете маратонки или спортни обувки, които ви прилягат добре и ви осигуряват добра поддръжка.

9. Здравословната и правилна диета обаче може да осигури и естествена подкрепа за диабета – напр. пресни плодове, зеленчуци и салати, бобови растения, пълнозърнести продукти, ориз, тестени изделия или нискомаслени млечни.











Прочетете още


Уреа – едно от многото доказателства, че Природата е съвършена!
Spiralin® – зелената нишка във философията на Ocean Pharma
Акне - Какво, Защо и Как ?





GSM: +359 876 151 802
info@aestheticpharma.bg



МЕНЮ

Начало
За нас
Контакти
ПРОДУКТИ

PODOPHARM®
SPIRULARIN®
SKINICER®

Промоции
Нови предложения


ПОЛЕЗНО

От къде да купя
Доставка и Плащане
Проблеми и решения
Полезно

2021, Всички права запазени. Защита на личните данни / Общи условия